Kauppias Anne Hakonen K-market Herkkukeitaasta kertoo, että asiakkaat ovat olleet hyvin kiinnostuneita vahvempien alkoholijuomien tulosta ruokakauppaan.

-Erityisesti asiakkaat ovat olleet kiinnostuneita hinnoista. Jostain syystä kuvitellaan, että kauppa pystyisi myymään vaikkapa nelosolutta Alkoa huomattavasti halvemmalla.

Nelosoluita ja lonkeroita laitettiin hyllyille K-kaupassa torstaina.

– Pikkuhiljaa ja kesää kohden valikoima kasvaa. Aikataulu on ollut sen verran tiukka, että panimoteollisuudellekin tuli asian kanssa kiire. Niin sanotut limuviinat eli juomasekoitukset tulevat tarjontaan keväämmällä. Valikoima muotoutuu ajan kanssa kysynnän mukaan. Joitain tuotteita tulee poistumaan, kuten esimerkiksi keskioluen six-packit. Niiden kysyntä on ollut melko vähäistä viime aikoina, Hakonen kertoo.

Korpilahden S-marketin hyllyille nelosolut, lonkerot ja muut tuotteet ilmaantuivat ensimmäinen päivä.

– Tuotenimikkeitä tulee olemaan tässä tuoteryhmässä satakunta, marketpäällikkö Johanna Kupari sanoo.

Kupari kertoo, että juomapuolelle tulee myös 0-prosenttisia uutuuksia sekä mietoja viinejä.

– Asiakkaan kannalta muutos on positiivinen, kun tulee paljon uusia vaihtoehtoja.